09 maj 2013

KYLLING I KARRY

Så blev det tid til endnu en opskrift på bloggen. Denne gang er det opskriften på kylling i karry, som jeg laver den. Jeg har aldrig rigtig været vild med boller i karry, men kylling i karry er rigtig lækkert. Denne opskrift er nem og velsmagende. Opskriften her til 2 personer.

Ingredienser:
2 stk. kylling bryst
1 tsk karry
1 løg
1/2 tsk sukker
1 tsk salt
Peber
1/2 dl vand
2,5 dl hvid mælkesovs
1 æble
15 gram margarine

Hakket løget fint, og skær kylling brysterne i mindre stykker. Smelt smørret, tilsæt karry og lad det bruse af. Svits kylling stykkerne ca. 2 minutter, og tag dem op og kom dem i en skål. Derefter svitser man løget, og tilsæt sukker, salt, peber og vand. Kom kyllingen tilbage i gryden med låg på, skru ned og lad det stå i ca. 10 minutter. Imellemtiden skær man æblet i tern, så de er klar til, at komme i. Når tiden er gået, kommes æblerne og den hvide mælkesovs i. Derefter koges den under omrørning i ca. 2 minutter. Slut af med, at smage retten til. Serveres med ris til.

Skriv gerne i kommentarfeltet, hvis i prøver retten af og hvad i synes om den. Velbekommen.

2 kommentarer:

  1. Du kan evt rive æbler og løg.. så forsvinder det lidt i retten, men samtidig giver det smag. :D

    SvarSlet
  2. Det er et godt tip Jeanette har givet :-).

    Min kæreste er heller ikke så god til løg. Men når man svitser dem nok, lægger man ikke mærke til dem.

    Men du kan sagtens udlade æble. Jeg tror, at det smager godt, hvis man kommer ananas i :-). Jeg kommer også rosiner ovenpå, det smager også lækkert.

    SvarSlet

Blogroll

Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon