16 september 2011

Min kære oldemor


Som tidligere nævnt døde min oldemor, mandag i sidste uge. Jeg tænkte ikke så meget over det. I fredags tog min mor, søster og jeg, så afsted til Sjælland, hvor vi skulle til min oldemors begravelse om lørdagen. Vi tilbragte fredag hjemme ved min morfar, sammen med min moster og hendes kæreste. Om aftenen tog min søster og jeg, hjem og besøgte min farmor, som ikke bor særlig langt fra min morfar. Det var rigtig dejligt lige, at se min farmor igen. Da det er meget længe siden, at jeg havde set hende..

Om lørdagen var det dagen, hvor min oldemor skulle begraves. Vi skulle hente min lillebror på Frederikssund station, hvor han kom med toget. På vej over til stationen, kørte vi igennem byen Jægerspris, hvor jeg oprindelig kommer fra. Det var virkelig underligt, at se det hele igen. Vi blev virkelig overrasket over, hvor meget det lignede sig selv. Vi kunne huske, hvor alting lå den gang, og det gjorde det sørme stadigvæk. Det var virkelig underligt, men på samme tid rigtig rart, at se det hele igen.

Da vi havde hentet min lillebror, kørte vi hen til kirken, hvor begravelsen skulle finde sted. Det var først, da vi kom ind i kirken og det gik igang, at det gik op for mig, at min kære oldemor var død. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har grædt så meget. Jeg savner min oldemor rigtig meget, og det er rigtig mange år siden, at jeg har set hende. Jeg er virkelig ked af, at jeg ikke fik hende set, inden, at hun døde! Det gør virkelig ondt inden i mig! Men det var virkelig en dygtig præst og en smuk begravelse!

Efter hun blev kørt væk i bilen, fik vi alle en bid mad og noget, at drikke, og snakkede en hel masse. Det var rigtig dejligt, at se min oldefar igen. Han ligner virkelig sig selv, og han er blevet meget stædig. Han går ikke så godt mere, så han sad i kørestol. Han ville ned og sidde, på kirkebænken. Da vi alle rejste os op for, at be bøn, ville han ikke hjælpes op, og puffede til hans søn væk, fordi han ikke ville hjælpes. En anden ting er, at han bare ikke bryder sig om, at sidde i kørestolen. Han sidder hele tiden og bremser med sine fødder. Ham og min oldemor har altid ville hjælpe alle andre, men har været dårlig til, at få hjælp. Så det er klart, at det er underligt for ham, at han er afhængig af andre.

Efter vi fik mad og drikke, kørte vi op på kirkegården, for at se om blomsterne, var kommet der op. Og det var de. I kan se alle blomsterne på billede. Da vi var på kirkegården var vi lige henne, at se hvor min mormor og min mors bror ligger henne. Det var rigtig dejligt, at lige besøge det igen! :-)



Senere på dagen kørte vi så hjem mod Jylland igen, da jeg jo skulle deltage i Skive Løbet om søndagen. Da vi kom over Storebæltsbroen, var vi alle sultne, så vi besluttede os for, at køre ind på MC Donalds. Der mødte vi min moster og hendes kæreste. Det skulle og hjem til Sønderjylland igen, så vi spiste sammen med dem derinde. Mange af jer vil sikkert undre jer over dette billede. Men historien bag det er, at det er min mor og mosters biler. Min mosters til venstre og min mors til højre. Det er lidt sjovt, at de har næsten helt ens biler, når de er søskende. Det har vi snakket meget om! :o) Så ville lige dele dette billede med jer :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blogroll

Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon